Umění je o emocích a jako tvůrci videí je divákovi předáváme skrze lidi před kamerou. Spolu s lidmi roste i produkční hodnota díla. Vezměte si například osídlení hradu v české pohádce. Deset lidí na velkém náměstí působí spíše směšným dojmem. Sto lidí už působí uvěřitelně a vtáhne nás do děje. Kde je ale sehnat a […]
Počet snímků za vteřinu pro projekt volíte nejen podle distribuce, ale i pocitu, jaký má výsledek vyvolávat. Standardy s nižším počtem fps působí filmově a naopak s vyšším živě tedy dokumentárně. Základní rozdělení pro tvorbu v EU 24fps – vhodné pro natáčení filmu s plánovanou distribucí v kině (standard INTEROP) 25fps – vhodné pro natáčení […]
Autorské právo je nepřenosné, ale autor může třetí straně k využití díla poskytnout licenci. Tu si musíte obstarat, pokud ve svém videu chcete použít cizí hudbu. Hudba koupená na CD nebo přes podobné služby jako iTunes slouží pouze k osobnímu poslechu. Pokud hudbu použijete bez svolení autora na veřejnosti (je jedno, jestli jde o web […]
Cinema kamery mají tvar kostky, která se může zdát na první pohled nepraktická. Proč si někdo kupuje kameru, která stojí půl milionu a nemá ani evf ani monitor? Skrytá síla se jeví v modulárnosti. Z kostky si můžete postavit malou lehkou kameru na výlety a stejně tak velkou studiovou bestii, která ohromí každého klienta. Kolikrát […]
Anime vyvolává stejný prvotní dojem, jako počítačové hry, tedy „Je to pro děti“. Faktem ale je, že anime je jen formát, který na výrobu není příliš drahý (v průměru vychází dvaceti minutová epizoda na 200 tisíc dolarů) a díky kresbě patří mezi jediné omezení autorů jejich vlastní fantazie. Jednoduše řečeno, rozpočet zde nehraje roli a […]
- 1
- 2